سفارش تبلیغ
صبا ویژن

wizerco

نحوه نصب دستگاه ردیاب خودرو در 6 مرحله

راهنما و آموزش نصب ردیاب خودرو وایزر

در این مقاله آموزش نصب جی پی اس خودرو، راه اندازی جی پی اس خودرو و نحوه استفاده از جی پی اس خودرو را به صورت دقیق بررسی می کنیم. 
آموزش نصب ردیاب روی خودرو 

مراحل نصب دستگاه ردیاب F150 بر روی وسیله‌ نقلیه

مرحله اول: اتصال سیم اصلی به سوکت دستگاه (نحوه سیم کشی ردیاب خودرو)
جهت آموزش نصب ردیاب وایزر ابتدا دسته سیم اصلی دستگاه را در صورت صحت کامل سیم ‌ها، به ‌طور کامل در درون سوکت دستگاه ردیاب وارد نمایید. بر بدنه ‌ی هر سیم، برچسبی وجود دارد که نشان ‌دهنده ‌ی این است که به کدام سوکت وصل گردد. 
سیم مشکی با برچسب (GND (Line 14 و سیم قرمز با فیوز و برچسب (12/24v (Line 15 و سیم نارنجی با برچسب (ACC (Line 13 را به ترتیب به سر منفی و مثبت باتری خودرو و ACC پشت سوئیچ متصل نمایید.
مرحله دوم: نحوه‌ی نصب کلید هشدار SOS دستگاه ردیاب
SOS یک علامت بین ‌المللی به معنی خطر و نیاز به دریافت کمک فوری است. در صورت آنکه می‌ خواهید کلید هشدار SOS را نصب و فعال نمایید، اکنون می ‌توانید کلید SOS را به وسیله‌ ی سیم مشکی متصل به آن، به دسته ‌ی سیم اصلی (سیم مشکی و سفید کوتاه) متصل نمائید.
مرحله سوم: طریقه و روش نصب رله قطع برق دستگاه GPS
رله (Relay) برای قطع و وصل جریان برق به‌ کار می ‌آید. از این کلید برای وسایل زیادی در منزل استفاده می ‌شود. اما اتصال آن در دستگاه ردیاب خودرو به جهت خاموش نمودن خودرو از راه دور می ‌باشد. برای اتصال رله قطع برق خودرو، سیم زرد (Relay (Line 9 را به سیم تحریک رله (سیم ضخیم زرد رنگ) متصل نمایید. همچنین سیم سفید رنگ رله را به سر مثبت باتری 12 ولت و سیم سبز رنگ رله نیز به خط استارت خودرو متصل کنید. 
مرحله چهارم: طریقه فعال‌ سازی قابلیت هشدار باز شدن درب خودرو توسط دستگاه GPS
در مراحل نحوه فعال سازی جی پی اس خودرو، برای آنکه از باز شدن درب خودرو مطلع گردید لازم است سیم سبز رنگ با خط باریک سفید (Input (Line 6 را به ورودی درب یا لادری خودرو متصل نمایید. 
آموزش نصب جی پی اس ماشین و نحوه نصب جی پی اس خودرو 

مرحله پنجم: نحوه فعال ‌سازی قابلیت ارتباط صوتی 
مراحل فعال کردن جی پی اس خودرو، در صورت تمایل به استفاده از قابلیت ارتباط صوتی باید میکروفن (درصورت تمایل بلندگو) را نصب نمایید. برای نصب میکروفن در خودرو باید فیش نری 3/5 میلی‌ متری را به بدنه دستگاه متصل نمایید. سپس سوکت دو سیمه (سیم‌ های قهوه‌ای و مشکی رنگ) از این دسته سیم را به میکروفن (موجود در جعبه دستگاه) متصل کنید.
همچنین درصورت تمایل به نصب بلندگو، به ‌طور جداگانه یک عدد بلندگو با فیش خروجی 3/5 میلی ‌متری تهیه نموده و آن را به فیش مادگی 3/5 میلی‌متری (سیم‌ های طوسی و مشکی) از این دسته سیم متصل نمائید.
مرحله ششم: نحوه نصب کنترل کننده قفل مرکزی دستگاه جی‌ پی‌ اس F150
قطعه کنترل ‌کننده‌ ی قفل مرکزی برای صدور دستور به خودرو برای قفل و باز کردن درب خودرو به ‌کار می‌رود. این ویژگی به راننده کمک می ‌کند که در صورت سرقت خودرو دستور قفل شدن درب ‌ها را از راه دور به خودرو بدهد. در صورت تهیه ماجول کنترل ‌کننده قفل مرکزی، سیم زرد رنگ با خط باریک سفید با برچسب (Output1 (Line 7 و سیم سفید‌رنگ با خط‌ باریک قرمز (Output2 (Line 8 مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
بعد از انجام مراحل بالا باید از فعال بودن GPRS سیم‌ کارت مطمئن شوید و سپس روی دستگاه جی‌ پی‌ اس F150 قرار دهید و در نهایت ردیاب آماده است که به سامانه سرو متصل شود.
تیم وایزر در همه ‌ی دستگاه‌هایی که به فروش می ‌رساند دفترچه راهنمای نصب به زبان فارسی قرار داده است که علاوه بر توضیحات بالا با تصاویر و دیاگرام مراحل نصب دستگاه ردیاب را برای شما ساده‌ تر می ‌گرداند. 
لازم به ذکر است که نسخه‌ ی PDF دفترچه راهنمای دستگاه ردیاب وایزر مدل F150 بر روی وب سایت وایزر موجود می ‌باشد.

طریقه نصب جی پی اس وایزر
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید: