سفارش تبلیغ
صبا ویژن

wizerco

جلوگیری از سرقت خودروی مزدا 3

چگونه می توانیم از سرقت مزدا 3 جلوگیری کنیم؟

در این مطلب می ‌خواهیم با صاحبان مزدا 3 صحبت کنیم. خودرو‌‌یی که ساخت کشور ژاپن است و از همان سال اول در بازار جهانی طرفداران خود را پیدا کرد. اما پس از مدتی نقص‌‌ های امنیتی اولین نسل این خودرو مشخص شد. پس از مدتی شرکت ژاپنی مزدا در مدل ‌‌های بعدی، نقص ‌های فنی و امنیتی این خودرو را برطرف نمود و دیگر از نوع نسل اول را تولید نکرد، به‌‌ طوری که پس از مدتی خودروهای مزدای نسل اول از بازار جهانی خارج شدند. اما در ایران همچنان از این خودرو استفاده می ‌‌شود. خودرویی که سیستم امنیتی پیشرفته ‌‌ای ندارد و نیازمند تجهیزات حفاظتی جانبی است. 
خودروی زیبای مزدا 3 از زمان عرضه در بازار ایران طرفداران زیادی داشته است. اما حتماً در فضای مجازی اخبار سرقت این خودرو را خوانده ‌اید. جالب است بدانید که مزدا 3 علاوه بر این که بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده، مورد توجه تعداد زیادی از سارقان هم بوده است. در گزارش پلیس یک باند سرقت بعد از دستگیر و متلاشی شدن به سرقت 50 فقره از این مدل خودرو اعتراف کرده است. 
کارشناسان اداره‌ ی پلیس چند علت عمده را برای حجم بالای سرقت مزدا 3 عنوان می ‌‌کنند. مزدا 3 در ایران قیمت بسیار بالایی دارد، لوازم یدکی آن کم و به شدت گران است، طراحی آن در طی سال‌ ها تغییر نکرده است و در نسل اول این خودرو از سیستم ایموبلایزر استفاده نشده است. همه ‌‌ی این‌‌ موارد موجب توجه بیشتر سارقان به این خودرو می‌‌ شود. علاوه بر این‌‌ها سارقان عاشق خودرو‌‌هایی هستند که سرعت بالایی داشته باشد و به راحتی آن‌ ها را در رسیدن به اهداف مجرمانه‌‌ شان کمک کند. در بسیاری از موارد دیده شده است که سارقان برای انجام جرم ‌‌هایی مانند حمل مواد مخدر و دزدیدن خودروهای دیگر از خودروی پرشتاب مزدا 3 استفاده می ‌‌کنند. اکنون که آمار سرقت این خودرو این ‌چنین در ایران بالا است چه اقدامات پیشگیرانه و بازیابی ‌کننده ‌‌‌ای باید انجام دهید؟ در این مقاله نکات مهم برای جلوگیری از  سرقت مزدا 3 را بررسی خواهیم کرد.

فعال سازی آپشن های الکترونیکی خودروی مزدا 3 

راه ‌‌های جلوگیری از سرقت مزدا 3 

برای به‌‌ کار بردن ابزار امنیتی مناسب برای این خودرو بهتر است با سیستم‌‌ های امنیتی خودرو‌‌ها آشنا شوید. به ‌‌طور کلی 3 نوع سیستم قفل برای درب ‌‌های خودرو وجود دارد. از آنجایی که نقص عمده ‌‌ی نسل اول مزدا 3 به‌‌ خاطر درب ‌‌های آن است، در اینجا این 3 نوع سیستم حفاظتی را توضیح می‌‌ دهیم تا با آگاهی کامل سیستم حفاظتی این خودرو را بهبود ببخشیم. 

سیستم قفل مرکزی درب‌‌‌ ها مزدا 3

قفل مرکزی مزدا 3 و قفل درب مزدا 3 ساده‌‌‌ ترین سیستم ضد سرقت است که امروزه بر کلیه‌ ی خودرو‌‌‌ها وجود دارد. این سیستم به این صورت است که با قفل شدن یکی از درب ‌‌‌ها ‌بقیه هم قفل می ‌‌‌شوند. مزدا 3 هم مانند همه ‌‌ی خودروهای دیگر دارای سیستم قفل مرکزی می ‌‌باشد. 

علت روشن شدن چراغ ایموبلایزر در حرکت 

سیستم دزد‌‌گیر ضد سرقت 

برخی از خودرو‌‌‌ها در کارخانه به سیستم دزد‌‌گیر مجهز می ‌‌‌شوند. در صورت تحریکی مانند ضربه و باز شدن درب ‌ها، سنسورهای دزد‌‌گیر با واکنش ‌هایی مانند صدای آژیر، نور فلاشر یا ارسال سیگنال به ریموت کنترل فعال می ‌‌‌شوند. مدل‌‌‌ های مزدا 3 قدیمی به سیستم دزد‌‌گیر مجهز نیستند. بنابراین اکثر صاحبان خودروی مزدا 3 پس از خرید اقدام به تجهیز آن به دزد‌‌گیر نموده ‌اند.
البته علی‌‌‌رغم تجهیز خودرو به سیستم دزد‌‌گیر توسط صاحب آن، سارقان طی چند ثانیه می ‌‌توانند درب خودرو را باز کرده و آن را به محل مورد نظر خود منتقل نماید. بنابراین باید در برابر سارقان حرفه ‌ای، خودرو را به تمامی سیستم‌ های ضد سرقت مجهز کرد. 

قفل ایموبلایزر

سیستم قفل ایمو‌‌بلایزر در خودروهای جدید استفاده می ‌شود. این سیستم با استفاده از قفل نرم ‌افزاری که بر روی ECU انژکتور گذاشته می ‌‌‌شود مانع روشن شدن خودرو توسط کلیدی غیر از کلید اصلی خودرو می ‌‌شود. قفل ایموبلایزر یک نوع قفل ضد سرقت پیشرفته است که نسل اول خودروی مزدا 3 فاقد این قفل می ‌باشد. البته مدل‌ های جدید مشکلات مدل‌ های قدیمی را ندارند و دارای سیستم ایموبلایزر هستند که توسط سایر ریموت‌ها باز نمی ‌شود. اما صاحبان خودروی مزدا 3 که این سیستم امنیتی را از زمان تولید‌‌شان در کارخانه نداشته‌ اند باید به مواردی توجه کنند.
باید بدانیم که کشور ژاپن تولید کننده‌ ی خودروهای مزدا می‌ باشد که یکی از شرکت‌ های برتر تولید خودرو در جهان است. در ایران شرکت بهمن موتور به عنوان همکار این شرکت بوده و سال ‌ها به مونتاژ این خودرو در مدل ‌های مختلف پرداخته است. مزدا 3 در نسل قدیم و جدیدش تغییراتی در آپشن ‌های خود داده است، ولی افرادی که اکنون صاحب خودروی مزدا 3 هستند باید توجه بیشتری به نگهداری آن داشته باشند. محافظت از خودرو نیاز به درایت کافی دارد. در شرایطی که علی ‌رغم ابزارهای امنیتی که برای خودرو فراهم می ‌کنیم، هنوز خودروی ما در معرض سرقت است چه راه‌ک ارها‌‌یی باید در نظر بگیریم که مانع رسیدن سارقان به اهداف‌ شان شود. همچنین نصب ایموبلایزر مزدا 3، در صورت نداشتن این سیستم کاره ساده ای نیست.
جلوگیری از سرقت مزدا 3 قدیمی 

تجهیز خودرو مزدا 3 به دزد‌‌گیر پیشرفته و رد‌‌یاب GPS

با توجه به آنچه که گفتیم خودرو مزدا تری ماشینی خوش‌ دست و جوان ‌پسند است و با ورود‌‌ش به ایران رتبه‌ ی بالایی از فروش را به‌ دست آورد اما بعد از مدتی صاحبان خودروی مزدا 3 با چالش سرقت این خودرو مواجه شدند. در حقیقت سارقان هم این خودرو را دوست دارند و برای به ‌دست آوردن ‌اش طرح و نقشه می ‌‌‌ریزند. پس بهتر است از تجهیزات پیشرفته برای افزایش امنیت مزدا 3 استفاده نمود.
جدیدترین نوع دزد‌‌گیر خودرو در بازار جهانی آن مدل از دستگاه‌‌هایی هستند که مکان و موقعیت خودرو را در هر شرایطی نشان می‌‌دهند. اگر خودروی شما در فاصله‌‌ای دور پارک شده است کافی است وارد اپلیکیشن سرو GPS شوید و از توقف خودرو در همان مکان اطمینان حاصل کنید. همچنین با نصب ردیاب جی پی اس خودرو می ‌‌‌توانید مسیر حرکت خودرو را ردیابی کنید. گزارش مسیر حرکت ویژگی منحصر به فرد ردیاب های جی پی اس است که بلافاصله با روشن شدن و حرکت خودرو، شما را مطلع کرده و کمک‌تان می‌کند بدون نگرانی محل خودرو را ببینید. این نکته برای حفاظت از همه خودروها در شهرهای بزرگ صدق می ‌کند و تنها مختص مزدا 3 نیست. هر چه سارقان حرفه‌ ای ‌تر عمل می ‌کنند صاحبان خودرو نیز باید به صورت حرفه‌ ای ‌تر از خودروی خود حفاظت کنند. 

جلوگیری از سرقت مزدا 3

• تجهیز خودروی مزدا 3 به سیستم دزد‌‌گیر پیشرفته ضد سرقت
• استفاده از سیستم ضد ‌سرقت و هشداردهنده‌ ی باز شدن درب‌ های مزدا 3
• استفاده از سیستم ردیابی دقیق و لحظه ‌ای بر روی خودروی مزدا 3

نصب اپلیکیشن ردیاب خودرو وایزر
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید: